Saturday, October 23, 2010

Jalan Bukit Bintang

Seorang polis duduk disimpang jalan bagi menangkap pemandu yang memecut melebihi had laju. Tetapi seorang pegawai trafik ini ternampak sebuah kereta yang dipandu tersangat pelahan dianggakan hanya dipandu 22 batu sejam sahaja. Maka polis trafik pun berfikir "tak boleh jadik nie...lambat dari kura2..sangat bahaya bagi pemandu yang lain"..

Polis trafik pon menahan dan memeriksa kereta itu dan didapati terdapat 4 org wanita - 2 wanita didepan dan dua wanita duduk dibelakang - mata semuanya terbeliak dan mengigil ketakutan yang amat sangat dengan muka pucat macam mayat..

Pemandu wanita sangat hairan dan bertanya "Apa kesalahan saya Tuan??Saya tidak melebihi had laju...kenapa ditahan??"

Polis trafik menjelaskan "Cik buka melebihi had laju, tapi memandu lambat daripada had laju juga boleh menyebabkan kemalangan kepada ketera lain".

"Lambat dari had laju??"wanita itu merasa hairan... "Tuan, saya megikut dengan tepat kelajuan yang tercatat di papan tanda..[JALAN AMPANG 22]!" bantah wanita itu dengan marah..

Polis trafik itu tersenyum sindir dan menjelaskan maksud [JALAN AMPANG 22] adalah nama jalan dan buka had laju. Dengan perasaan malu, wanita tersebut mengucapkan terima kasih atas penjelasan itu.

"Tapi sebelum Cik meneruska perjalanan, saya ada satu pertanyaan...adakan kesemua penumpang dalam kereta ini semuanya sihat?? nampaknya Cik yang lain macam mengigil ketakutan dan muka pucat," polis trafik itu bertanya kehairanan.

"Oh...jgn bimbang, mereka semua akan bertenang semua selepas beberapa minit nanti. Kerana kami baru saja menuruni [JALAN BUKIT BINTANG 309]."


No comments:

Post a Comment