Sunday, December 26, 2010

Siapa Aku Di Depan Tuhanku..


SUBUH, dimana aku berada
Masih enak di dalam kelambu rindu
Sambil berfoya-foya dgn waktu
Masa bagaikan berderu
Langkah tiada arah tuju, pikiran terus bercelaru
Terlupa aku semakin hujung waktu


ZOHOR, aku lebih memikirkn kelapangan
Kehausan dan rehatku
Aku lebih mementingkn tuntutan jawatanku
Aku bertolak ansur dgn waktu
Aku gemilang membilang keuntungan
Aku terlupa betapa besar kerugian
Jiwa aku mengadaikan sebuah ketaatan


ASAR, aku lupa warna masa
Cepat berubah bagai ditolak-tolak
Aku masih dengan secawan kopiku
Terlupe panas tidak dihujung kepala
Aku masih bercerita


MAGHRIB, aku melihat warna alam dan malam
Tapi aku masih berlegar di sebalik tabirnya
Mencari sisa-sisa keseronokan
Tidak terasa ruang masa yang singkat
Jalan yang bertongkat-tongkat
Ruginya bertingkat-tingkat


ISYAK, kerana masanya yang panjang
Aku membiarkan penat menghimpit dadaku
Aku membiarkan kelesuan mengganggu aku
Aku rela terlena sambil menarik selimut merahku
Bercumbu-cumbu dengan waktu ku


SIAPAKAH AKU DI DEPAN TUHAN KU...????

No comments:

Post a Comment